آب و هیدراسیون چیست ؟

اندازه فونت :
۱۳۹۷/۱۰/۲۳

آب،چای، الکل ،آبمیوه ها، سوپ، شیر ، قهوه و سایر نوشیدنیها همگی جزیی از مصرف مایعات شما محسوب میشوند.

بر اساس تجربه توصیه به مصرف هشت لیوان آب در روز میشود.اما موسسات پزشکی اظهار میکنند که میزان آب مورد نیاز افراد را نمیشود تخمین زد و به مواردی مانند
۱ میزان فعالیت

۲ دمای محیط

۳ میزان متابولیسم

۴٫ اندازه و سایز بدن

۵جنسیت

و…بستگی دارد

 درافراد بزرگسال و سالم احساس تشنگی بهترین راهنما و گاید لاین نیاز بدن به مایعات است اما در اطفال و سالمندان نیاز به راهنماییهای بیشتری میباشد.

?‍♂️ورزش و آب
?۲۰۰-۳۰۰میلی لیتر آب ۲۰دقیقه قبل از ورزش

?۲۰۰میلی هر ۱۵دقیقه در طی ورزش


کاهش حدود ۲% آب بدن در حین ورزش میتواند بر قدرت و شدت استقامت و کشش عضله تاثیر بگذارد و میزان خستگی را افزایش و انگیزه ی فرد را کاهش دهد.

?۵بار دفع ادرار شفاف در یک روز نشانه ی مناسبی از سطح کافی مایعات بدن میباشد.

?آب سرعت متابولیسم بدن شما را افزایش نمیدهد و به طور مستقیم بر کاهش چربی بدن تاثیری ندارد.اما اگر شما بجای نوشیدنیهای پر کالری? آب بنوشید در نتیجه کالریهای ورودی به بدن شما کاهش خواهدیافت و در کاهش وزن شما موثر است.
همچنین هیدراته بودن سبب کاهش اشتهای کاذب میشود.

ترجمه و تنظیم:مهلا مرادی

#Be SHURE ! you put your feet in the right place, then stand firm.

رفرنس این مطلب:

being drowned in hydration advice? Thirsty for more? Ex Phys & Med.

Popkin et al. (2010) Water, hydration and health, Nutr Re
توجه:مطالب گفته شده نتیجه ی این‌پژوهش است و به نتیجه ی کلی و قطعی مطالعات نسبت ندهید!